Opetuki on aivan uudenlainen yhteisöllinen palvelu opettajille, jotka jo käyttävät Tabletkoulun oppimateriaalia tai ovat vasta harkitsemassa käyttöönottoa.

Opetuen avulla saat yhteyden oman opetusasteesi ja oppiaineesi kollegaan. Voit esimerkiksi tiedustella, miten oppilaat/opiskelijat ovat ottaneet Tabletkoulun oppimateriaalit vastaan.

Palvelun avulla pedagogisten vinkkien ja neuvojen jakaminen onnistuu suoraan opettajilta opettajille!

Ilmoittaudu Opetuki-henkilöksi

Haluatko jakaa kokemuksiasi kollegoillesi? Verkostoitumalla sinulla on mahdollisuus saada itsekin uusia ideoita ja vinkkejä opetustyöhön. Pienikin apu on monesti kullanarvoinen.

Lue lisää ›

Kysy neuvoa kollegalta

Etsi Opetuesta kollega, jolta haluat kysyä tukea tai vinkkejä. Yhteyden ottaminen on helppoa ja vaivatonta. Yhdessä opetuksen ja oppimisen uudistaminen on helppoa!

Hae tukea

Tutustu Opetuki-palveluun videon avulla

Opettajien kokemuksia Tabletkoulusta

Lue lisää
”Omien oppimisen taitojen kehittämisen kannalta on hedelmällistä kuulla vertaistensa laatimia vastauksia. Myös ”hiljaiset” pääsevät ääneen sähköisessä oppimisympäristössä. Näin hedelmällistä keskustelua... lue koko tarina

Arto Kortelainen

Luokanopettaja, Lieto

”Omien oppimisen taitojen kehittämisen kannalta on hedelmällistä kuulla vertaistensa laatimia vastauksia. Myös ”hiljaiset” pääsevät ääneen sähköisessä oppimisympäristössä. Näin hedelmällistä keskustelua ei perinteisillä työkirjoilla olisi saanut aikaan mitenkään, sillä niissä vastauksista ei kerry pisteitä eikä suoritustieto kerry yhteen paikkaan. Pisteiden kertyminen tuo opiskelussa etenemisen oppilaalle näkyväksi. Osaamismerkit tulevat sitten vielä bonuksena…”

Arto Kortelainen

Luokanopettaja, Lieto

“Tabletkoulu on helpottanut huomattavasti opettajan arkeani. Elän keskellä niin sanottuja ruuhkavuosia, ja muun muassa lasteni harrastukset vievät ison osan vapaa-ajastani.... lue koko tarina

Johanna Ahvenkoski

Luokanopettaja, Kaarina

“Tabletkoulu on helpottanut huomattavasti opettajan arkeani. Elän keskellä niin sanottuja ruuhkavuosia, ja muun muassa lasteni harrastukset vievät ison osan vapaa-ajastani. Pystyn kätevästi esimerkiksi tabletilla tarkastelemaan opetussisältöjä, valitsemaan harjoituksia ja suunnittelemaan seuraavan päivän ohjelmaa paikasta riippumatta.  Tabletkoulu on tarjonnut minulle myös mahdollisuuden seurata oppilaideni suorituksia missä ja milloin tahansa. Enää ei tarvitse keräillä vihkoja ja kantaa huonoa omaatuntoa siitä, että tänäänkin jäi yksi vihkopino odottamaan tarkistamista työpöydälleni.”

“Tabletkoulussa kaikki suorituspisteet kertyvät myös oppilaan nähtäväksi, mikä tuo oppimiseen pelillisyyttä. Pelillisyys motivoi selvästi luokkani poikia tekemään tehtävät huolellisemmin, ja erityisesti lisäpuurtamisesta kertyvät pokaalit innostavat tekemään myös muita kuin opettajan vaatimia tehtäviä.”

“Olen yllättynyt, miten fiksuja kommentteja oppilaani ovat kirjoittaneet muutamiin melko haastaviinkin keskusteluihin, joita olen aloittanut uuden kappaleen alussa keskustelutoiminnolla. Harva on aikaisemmin uskaltanut osallistua suullisesti keskusteluihin, mutta nyt olen saanut lähes kaikki mukaan.”

Johanna Ahvenkoski

Luokanopettaja, Kaarina

“Kuulisittepa ja näkisittepä, millä tarmolla, touhulla ja metelillä 34 teiniä opiskelee seksuaaliterveyttä parhaillaan Tabletkoulun Terveystiedon kurssin avustuksella sinne tekemäni tehtävän... lue koko tarina

MAIJALEENA KUPIAINEN

Uskonnon ja terveystiedon opettaja, Tikkurilan lukio

“Kuulisittepa ja näkisittepä, millä tarmolla, touhulla ja metelillä 34 teiniä opiskelee seksuaaliterveyttä parhaillaan Tabletkoulun Terveystiedon kurssin avustuksella sinne tekemäni tehtävän avulla. Itseohjautuvasti, innostuneesti, ulkopuolisia lähteitä käyttäen, keskustellen, kirjoittaen ja oppien.”

“Tärkeää on se, että Tabletkoulun materiaalien kanssa ope voi edetä itselleen sopivaa vauhtia. Kaikkia tarjolla olevia ominaisuuksia ja mahdollisuuksia ei ole pakko heti käyttää. Omassa digiloikkimisessaan voi tarvittaessa edetä hyvinkin pienin askelin, kun tukena on Tabletkoulu.”

MAIJALEENA KUPIAINEN

Uskonnon ja terveystiedon opettaja, Tikkurilan lukio

“Tein kokeen YTL:n kurssikoejärjestelmässä Abitissa ja toin sitten pisteet Tabletkoulun kurssin tietoihin. Ne opiskelijat, joilla Tabletkoulussa harjoitusten edistymispalkki oli vihreällä,... lue koko tarina

Niina Väntänen

Historian ja yhteiskuntaopin opettaja, Kallion lukio

“Tein kokeen YTL:n kurssikoejärjestelmässä Abitissa ja toin sitten pisteet Tabletkoulun kurssin tietoihin. Ne opiskelijat, joilla Tabletkoulussa harjoitusten edistymispalkki oli vihreällä, olivat saaneet järjestään 6 pistettä Abitissa. Sen sijaan Abitissa 3–4 pistettä saaneilla edistymispalkki oli keltaisella. Opiskelijat, joilla oli palkki punaisella, olivat saaneet yleensä 2 pistettä. Olen kertonut tämän opiskelijoille moneen kertaan tämän kurssin aikana: kun tekee töitä ja tehtäviä, pärjää myös kokeessa. Omaa edistymistään on Tabletkoulussa todella helppo seurata!”

Niina Väntänen

Historian ja yhteiskuntaopin opettaja, Kallion lukio

“Tabletkoulun materiaali on ollut minulle kuin lottovoitto. Perinteisen paperikirjan avulla oppimistapahtumaa on kovin vaikea kääntää asetelmaan, jossa opiskelija itse toimii... lue koko tarina

Jarmo Uskelin

Matemaattisten aineiden opettaja, Eurajoen yhteiskoulu ja lukio

“Tabletkoulun materiaali on ollut minulle kuin lottovoitto. Perinteisen paperikirjan avulla oppimistapahtumaa on kovin vaikea kääntää asetelmaan, jossa opiskelija itse toimii aktiivisena tiedon hakijana ja prosessoijana.”

“Tabletkoulun kirja antaa minulle jatkuvaa palautetta harjoitusten vastausten muodossa siitä, miten opiskelijat ovat oppineet. Pystyn näin välittömästi reagoimaan ja korjaamaan virhekäsityksiä, joita omassa oppiaineessani fysiikassa usein monen ilmiön kohdalla ilmenee.”

“Usein kuvitellaan, että sähköiset oppimateriaalit ovat vaikeita käyttää. Niinhän ne usein ovatkin, mutta Tabletkoulu on naurettavan helppo ja sen käytön oppii muutamassa minuutissa.”

Jarmo Uskelin

Matemaattisten aineiden opettaja, Eurajoen yhteiskoulu ja lukio